Venetsialaiset Mahnalassa 25.8. kello 21

Julkaisupäivämäärä: Aug 18, 2012 6:13:55 AM

Elokuun viimeisenä viikonloppuna rannikolla ja saaristossa vietetään perinteisesti kesäkauden

Miharin Rantakioskilla on virvokkeiden lisäksi myynnissä muun muassa pyttipannua, grillimakkaraa ja –maissia sekä muurinpohjalettuja. Ostoksiin kannattaa varata käteistä, lähimmälle pankkiautomaatille on matkaa 10 km.

Kutsu kavereita mukaan Venetsialaisten Facebookin sivulta!

OHJELMA-AIKATAULU

21.00 Tapahtuman alkaa

21.15 Avajaissanat ja huomionosoitukset

21.30 Musiikkia Tuomas ja Topias Laatu

21.45 Juonnettua ohjelmaa ja haastattelut

22.30 Musiikkia Tuomas ja Topias Laatu

22.45 Arpajaiset

23.00 Liekkiryhmä Tulikukka

23.2o Juonnettua ohjelmaa ja haastattelut

23.30 Ilotulitus

24.00 Tapahtuma päättyy

*) Aikataulumuutokset mahdollisia. Improvisoinnille järjestetään aikaa tarvittaessa. Esiintymis- ja puheenvuoroja voi tiedustella etukäteen tai paikanpäällä Kristiina Haavistolta p. 050-586 0574.

PYSÄKÖINTI JA TURVALLISUUS

Autot kannattaa pysäköidä Ympäristökoulun pihaan joka on 200 m kävelyetäisyydellä. Maisematiellä on tapahtuman aikaan vilkas ohikulkuliikenne jota jalankulkijat ja tienvarsille pysäköinti haastaa lisää. Lyhdyt, tasku- ja otsalamput kannattaa ottaa mukaan, valaisusta huolimatta Miharinrannassa on yöllä pilkkopimeää. Lapsille kannattaa pukea heijastinliivi ja varata mukaan suojalasit. Alle 18-vuotiaat ovat vanhempien vastuulla. Koirat on syytä jättää kokonaan kotiin. Ilotulitteiden paukahtelua on odotettavissa pitkin iltaa, raketit ammutaan lopuksi. Vaaratilanteiden ja äänihäiriöiden välttämiseksi ampumisalueeksi on rajattu laiturin ja uimarannan väliin jäävä rantaviiva. Miharin Rantakioskilta löytyy ensiapulaukku.

ILMAISTAPAHTUMAN ELINEHDOT

Tapahtuma järjestetään Miharin Rantakioskiosuuskunnan talkoovoimin. Kaikki kulut hoidetaan myynnillä ja paikallaolijoiden vapaaehtoisella ohjelmamaksulla. Tiputa rahaa tonkkaan ja osallistu kustannuksiin.

VESIREITTI VENETSIALAISIIN

Kehäkukan laiturista pääsee klo 19.00 M/S Purimon kyydillä Miharinrantaan ja/tai yöllä takaisin. Tiedustelut ja paikkavaraukset voi soittaa kapteeni Savolaisen puhelinnumeroon 0500-639 170.

Venetsialaisten viimeisenä ohjelmanumerona nähdään kun kapteeni Seppo Savolainen ampuu laivansa kannelta raketit. Myös omia ilotulitteita voi ottaa mukaan ja ampua turvallisuutta noudattaen.

Veden, tulen ja valon juhlan kruunaa tulitaideshow. Tamperelaisen Liekkiryhmä Tulikukan viiden hengen huikea esitys koostuu tulenpyörityksestä, tulen kanssa tanssimisesta ja akrobatiasta.

päättäjäisiä. Osallistuminen Venetsialaisiin tapahtuu sytyttämällä lyhtyjä ja soihtuja järvenrannalle, laiturin nokkaan ja Maisematien varteen. Valojen sytyttämisen jälkeen kello 21 kokoonnumme yhdessä Miharinrantaan nauttimaan hämärästä illasta, valon ja veden leikistä, ystävien seurasta sekä hyvästä musiikista.

Miharinrannan Venetsialaisten esiintyjät ovat parhaasta päästä. Tampereen Tuomiokirkon kanttorina ja kuoronjohtajana tunnettu, baritoni Tuomas Laatu esiintyy yhdessä lahjakkaan poikansa, tenori Topias Laadun kanssa. Korkeatasoisessa ohjelmassa kuullaan muun muassa O Sole Mio, muutamia aarioita sekä kotimaisia että ulkomaisia lauluja.

TAMPERELAISTEN BUSSIRETKI MAHNALAAN

Ystäväkylä-hanke vie Kiekaise äänesi -kisassa äänesteiden joukosta arvotut onnekkaat retkelle Pirkanmaan parhaaksi kylätapahtumaksi valittuun Miharinrannan Venetsialaisiin. Venetsialaiset järjestetään hämeenkyröläisessä Mahnalan kylässä, joka on ansioitunut kylätoimijana aiemminkin, vuonna 2010 Pirkanmaan Vuoden kylän tittelin arvoisesti.

Oppaana maaseuturetkellä toimii Miharissa asustava Matti Lähteenmäki.

Ekokumppanit Oy:n koordinoiman Ystäväkylä-projektin tavoitteena on elävöittää maalaisyhteisöjä, tuoda maaseutua tunnetuksi myös kaupungeissa ja lisätä kontakteja kylien ja kaupunkien asukkaiden välillä. Projektin toiminnat keskittyvät ruoka-, kulttuuri-, ja luontoelämyksiin.