Tunnelmallinen ilta Miharinrannan Venetsialaisissa

Julkaisupäivämäärä: Sep 09, 2013 4:19:43 PM

Elokuun viimeisenä viikonloppuna vietettävää veneily- ja mökkeilykauden päätösjuhlaa Venetsialaisia kutsutaan myös veden, tulen ja valon juhlaksi. Hämeenkyrössä kynttilöitä ja soihtuja on sytytelty Maisematien varrelle ja Mahnalanselälle jo neljänä vuonna peräkkäin. Viime vuosina juhlinta on laajentunut nopeasti Vaasan, Pietarsaaren ja Kokkolan rannikkoilta eteenpäin ja sisämaahan myös Pirkanmaalle myös Tampereelle.

Vuosi sitten Miharinrannan Venetsialaiset valittiin Pirkanmaan parhaaksi kylätapahtumaksi. Tänäkin vuonna tunnelmallinen tapahtuma kokosi paikalle asukkaita ja mökkiläisiä laajalta alueelta. Illanvietossa käväisi ja viihtyi arviolta 400-500 henkeä. Rantakioskin värivaloin valaistuissa teltoissa paistettiin asiakkaille muun muassa pyttipannua ja makkaraa sekä tinkimaitoon tehtyjä vohveleita.

Arpajaispöytä notkui hämeenkyröläisten yrittäjien ja yhdistysten lahjoittamista palkinnoista, onnettarena toimi Venetsialaisten juontaja-emäntänä toiminut Kristiina Haavisto. Ohjelmasta piti huolen hämeenkyröläinen laulaja-lauluntekijä Johannes Raitjoki, joka viihdytti yleisöä monipuolisella musiikillaan. Lapset ja lapsenmieliset paukuttelivat rannan tuntumassa papatteja ja pikku pommeja. Lämmin ja hyväntuulinen ilta huipentui Purimo-laivan kannelta ammuttuun ilotulitukseen.

Katso Venetsialaisten kuvat täältä

Miharin Rantakioskiosuuskunta kiittää asiakkaitaan, yhteistyökumppaneitaan ja kaikkia rannan käyttäjiä kuluneesta kesästä.