Metsästys ja riistanhoito tutuksi -tapahtuma la 11.5. klo 11 alkaen Mahnalassa

Julkaisupäivämäärä: May 05, 2013 1:23:49 PM

Metsästys on monipuolinen ja antoisa harrastus, johon kannattaa tutustua ennakkoluulottomasti. Nykypäivän metsästäjä tarvitsee monenlaista tietoa ja taitoa. Metsästämään päästäkseen joutuu suorittamaan metsästäjätutkinnon, johon kuuluu metsästyksen ja riistanhoidon sekä metsästystä koskevien säännösten ja määräysten tuntemus.

Hämeenkyrön Lopen Metsästysyhdistys järjestää Mahnalassa lauantaina 11.5. klo 11 alkaen koko perheen tapahtuman, jossa pääsee erilaisten hauskojen tehtävä- ja tunnistusrastien avulla tutustumaan mitä metsästys ja riistanhoito on käytännössä.

Ohjelmassa on niin sanottu nonstop-rata, jolta löytyy mm. ammuntaa ilma-aseella, riistalajien tunnistusta nahoista ja kuvista, nuotiomalleja, mitä metsämies tarvitsee mukaan metsälle, riistanhoito (pienpetopyynti, riistanruokinta) sekä metsästyskoirien esittely ja toiminta metsällä. Lisäksi yleisöllä on mahdollisuus ottaa osaa klapikuorman arvontaan.

Tapahtumassa on myynnissä pientä hiukopalaa mm. makkaraa ja vohveleita.

Opastus tapahtuma-alueelle on järjestetty Yrjölän Marjatilalta os. Maisematie 642.

Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Järjestäjä

Hämeenkyrön Lopen Metsästysyhdistyksen tarkoituksena on järkevän metsästyksen lisäksi harjoittaa riistanhoitoa, parantaa riistan elinympäristöä luontoa suojelemalla, talviruokinnalla ja pienpetokantaa vähentämällä. Metsästysyhdistys on perustettu vuonna 1963 ja jäseniä on noin 65. Metsästysseuran toiminta-alue kattaa Sarkkilan, Sasin, Palkon, Muotialan, Lemmakkalan ja Mahnalan kylät.

Lisätiedot tapahtumasta:

Pj. Ari Savolainen, 044 520 4545