Koululaisten ME-yritys Miharinrannassa ke 29.5. klo 9-16

Julkaisupäivämäärä: May 26, 2013 3:0:42 PM

Valtakunnallinen kalastuspäivä on kerännyt jo seitsemänä vuotena koululaiset tutustumaan kalastukseen. Tänä vuonna kalastuspäivää vietetään toukokuun viimeisenä keskiviikkona eli 29.5.2013.

Kahdeksannen valtakunnallisen kalastuspäivän teemana on "Aapiskukon kanssa kalaan". Kalastuspäivä keskittyy onginnan maailmanennätyksen sekä kalastusharrastuksen tunnetuksi tekemiseen. Aapiskukko valjastetaan kalastamaan kymmenillä paikkakunnilla tuhansien lasten kanssa ja tavoitteena on Guinnesin tunnustama maailmanennätys samanaikaisesti onkivien määrällä mitattuna. Koska tarkoituksena on saada mahdollisimman suuri joukko koululaisia onkimaan saman päivän aikana, voidaan samassa kaupungissa järjestää eri kalastusseurojen toimesta useita eri tapahtumia.

Miharinrannassa kalastuspisteitä on tänä vuonna kolme. Ensimmäinen on onkipiste jossa lapset ja aikuiset onkivat mato-ongella. Toisella pistellä tutustutaan mato-onginnan eri muotoihin mm. pohja ongintaan ja "kuminauha" ongintaan sekä heittokoho ongintaan. Kolmannella pisteellä on perhokalastukseen tutustuminen ja perhon heiton kokeilu sitä haluaville mahdollisuuksien mukaan.

Tapahtuma alkaa Miharinrannassa aamulla klo 9 ja päättyy klo 16 jolloin onkijoiden lukumäärä ilmoitetaan eteenpäin. Mahnalan Ympäristökoulusta kalastuspäivään osallistuu yli 70 lasta, mutta myös kalastuksesta kiinnostuneet aikuiset ovat tervetulleita onkimaan ja lapsia auttamaan. Hyvän mielen lisäksi maailmanennätyksen tekemiseen osallistuneille jaetaan Aapiskukon kanssa kalaan - pinssit. Miharinrannassa pinssejä jaetaan onkimaan tulleille niin kauan kuin riittää!

Tapahtuman Miharinrannassa järjestää Tmi Jan Holm Mahnalan kalastuskunnan toimeksiannosta..