Kesäkuussa pelataan mansikkabingoa

Julkaisupäivämäärä: Jun 01, 2015 10:10:27 AM

Mahnalan ympäristökoulun vanhempainyhdistys Mahla ry on saanut Poliisihallitukselta luvan järjestää bingotoimintaa, jolla kerätään varoja kyläkoulun oppilaiden hyväksi.

– Bingolupahakemukselle näytettiin vihreää valoa ja olemme innokkaasti kaikin tavoin bingoiltoihin valmistautumassa, kertoo Mahlan rahastonhoitaja Marjo Olshin.

Kesäkuussa bingoiltoja järjestetään viisi kertaa, ensimmäinen Mansikkabingo pelataan tiistaina, 2. kesäkuuta Yrjölän marjatilan tilamyymälä-kahvila Puimasuulissa. Bingoa pyöritetään talkoovoimin ja saadut tuotot käytetään aina oppilaiden hyväksi. Mahlan varoin tuetaan muun muassa koululaisten luomu- ja lähiruokailua, avustetaan bussikyytejä uimahalleihin, annetaan jokavuotiset retkirahat ja stipendit, järjestetään erilaisia kulttuuritapahtumia ja luentoja sekä tehdään liikuntavälinehankintoja.

Bingon pelaaminen on helppoa, eikä bingon sääntöjä tarvitse opetella ennakkoon.

– Käymme ohjeet läpi paikan päällä ja mallia voi ottaa vierustoverilta joten pelaaminen sujuu ensikertalaiseltakin, kertoo Olshin. Palkintona on mansikkalaatikoiden lisäksi kahvia, hillosokeria ja erilaisia lahjakortteja. Bingossa ei ole ikärajaa, mutta lapset voivat pelata Mansikkabingossa vain vanhempien luvalla.

Bingotoiminta on Mahnalan ympäristökoulun vanhempainyhdistyksen uusi varainkeruuidea, joka tarjoaa kyläläisille ja marjatilan asiakkaille mukavaa ajanvietettä sekä mahdollisuuden tehdä hyvää.

MANSIKKABINGOT 2015

ti 2.6. klo 18:00

ti 9.6. klo 18:00

ti 16.6. klo 18:00

ti 23.6. klo 18:00

ti 30.6. klo 18:00

BINGOPELIN SÄÄNNÖT, LYHYESTI:

Bingopeli on tilaisuus, johon voi osallistua lunastamalla yhden tai useampia pelilipukkeita.

Pelissä käytetään numeroituja pelilipukkeita joissa on kolme peliruutua. Pelilipun hinta on 2 euroa.

Bingopelin numeroiden satunnaisarvonta suoritetaan manuaalisena palloarvontana. Arvonta suoritetaan numero kerrallaan.

Pelilipukkeeseen merkinnät on tehtävä jokaisen arvotun numeron jälkeen joko rastilla X tai ympyrällä O tai siihen tarkoitukseen tehdyllä merkintätussilla.

Yhden (1) rivin bingo muodostuu, kun kaikki samalla vaakarivillä olevat numerot ovat merkityt. Syntynyt bingo ilmaistaan manuaalisessa bingossa kuuluvasti ilmoittamalla "bingo".

Kahden (2) rivin bingo muodostuu, kun samassa ruudukossa on kaksi vaakariviä. Samalla tavalla jatketaan 3-4-5 rivin bingoihin.

Bingopelissä voidaan käyttää vaakarivien lisäksi muita pelikuvioita kuten esimerkiksi kulmia ja vinoriviä.

Pelinhoitaja vastaa bingon tarkistuksesta yhdessä palkintojenjakajan kanssa. Viimeiseksi arvottu numero on oltava mukana ilmoitetussa bingossa. Muussa tapauksessa bingo on mitätön ja peliä jatketaan kunnes oikea bingorivi löytyy. Jos kaksi tai useampia pelaajia saa bingon yhtä aikaa, voitto jaetaan tasaosiin tai voittaja ratkaistaan arvalla. Arpoina toimivat pelatut bingopallot. Suuriman numeron nostanut on voittaja. Pelien voitonjako määräytyy pelikohtaisten sääntöjen mukaisesti.

Bingo on tarkoitettu myös lapsiperheille. Lapset voivat pelata vanhempien seurassa. Alle 16 -vuotias ei voi osallistua peliin ilman holhoojan suostumusta.

Mahla ry / Marjo Olshin p. 0400-831216

Yrjölän marjatila / Tiina Harrinkari p. 040-7001597